Pakruojo rajono savivaldybė,
Kęstučio g. 4, LT-83152 Pakruojis
Juridinių asmenų registras,
Įstaigos kodas 111102598,
Tel./faks. (8 421) 69 090,
el. paštas savivaldybe@pakruojis.lt
Maistas ir mitybos įpročiai Spausdinimo versija

Jau 37 metai, kaip spalio 16-ąją minima Pasaulinė maisto diena, siekiama atkreipti visuomenės dėmesį į mitybos įpročius bei sveikatos išsaugojimą, stiprinti žmonių išprusimą kovojant su valgymo sutrikimais: su persivalgymu bei nutukimu, su išsekimu bei badavimu, su prasta arba netaisyklinga mityba, su bulimija ar anoreksija.

Sveikatos organizacijos (PSO) duomenimis, netinkama mityba ir padidėjusi aplinkos tarša yra didėjančio žmonių ligotumo ir mirtingumo priežastis. Visame pasaulyje dėl nepakankamos mitybos silpsta per milijardą žmonių, ypač vaikai. Tačiau, kai vieni žmonės badauja, kiti – kenčia nuo persivalgymo, nutukimo ir jo sukeliamų ligų. Netinkama mityba turi įtakos lėtinių neinfekcinių ligų, tokių kaip kraujotakos sistemos ligos, antrojo tipo diabetas, kai kurių tipų vėžys, skeleto ir raumenų sistemos ir net įvairūs psichikos sveikatos sutrikimai, išsivystymui.

Šiais metais, metodiškai vadovaujant Higienos institutui, Pakruojo rajono savivaldybės Visuomenės sveikatos biuro sveikatos stebėsenos specialistė atliko Pakruojo rajono ugdymo įstaigose penktų, septintų ir devintų klasių moksleivių gyvensenos tyrimą, kuriame dalyvavo 537 mokiniai. Išanalizavus tyrimo duomenis buvo nustatyta, kad maždaug tik kas antras (53,9 proc.) paauglys valgo pusryčius šiokiadieniais ir 73,5 procentų moksleivių pusryčiauja savaitgaliais. Apie 33,2 procentų tyrime dalyvavusių moksleivių vaisius valgo 2-4 dienas per savaitę ir tik apie 15,6 procentų moksleivių vaisius valgo kasdien. Vaisių nevalgo visai 1,7 proc. paauglių. 21,4 procentai respondentų kasdien valgo daržoves, tačiau 1,5 proc. moksleivių teigė, kad daržovių nevalgo visai. Tyrimo metu pusė (50,3 proc.)  moksleivių nurodė, kad mokykloje jiems suteikiama pakankamai informacijos apie sveikos mitybos įpročius. Panašiai tiek pat moksleivių (48,3 proc.) savo sveikatą vertina gerai. Savo sveikatą puikiai vertina 34,4 procentų paauglių ir tik 2,9  procentai respondentų nurodė, kad savo sveikatą vertina blogai.

Minint Pasaulinę maisto dieną dar kartą norime paraginti ne tik vaikus, bet ir suaugusius žmones prisiminti bendras sveikos mitybos rekomendacijas: - maistui vartoti kuo įvairesnių šviežių maisto produktų, rinktis tuos, kuriuose yra kuo mažiau konservantų, dažiklių ir saldiklių; - valgyti visada tuo pačiu laiku; - stengtis, kad dienos raciono pagrindą sudarytų grūdiniai produktai; - valgyti daugiau sezoninių daržovių, uogų ir vaisių, pirmenybę teikti augaliniams riebalams ir tinkamai pasirinkti užkandžius: vaisius ar riešutus, rinktis mažiau druskos turinčius maisto produktus ir valgyti mažiau saldumynų; - pakankamai gerti vandens; - nepersivalgyti ir stengtis skaičiuoti kalorijas, suvartojamas jų kiekis turi atitikti Jūsų gyvenimo būdą bei fizinio aktyvumo intensyvumą. Sistemingai sekite savo kūno svorį, kad išlaikytumėte optimalų kūno masės indeksą.

Laima Miežienė
Visuomenės sveikatos stebėsenos specialistė

Facebook
Atgal
meras
SAULIUS MARGIS
Renginių kalendorius
P A T K Pn Š S
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203
Spalis
    2019