*ornament*

Paieška

Pakruojo rajono
savivaldybė

Daugiabučių kiemų remontui - daug didesnis finansavimas

Daugiabučių kiemų remontui - daug didesnis finansavimas

Pakruojo rajono savivaldybė tęsia praėjusiais metais pradėtą daugiabučių gyvenamųjų namų kiemų tvarkymo programą, kai prie kiemų remonto savo lėšomis prisideda ir gyventojai. Pernai pasirašytos dvi sutartys su gyventojais, šiemet planuojama sulaukti kur kas daugiau prašymų, todėl  biudžeto projekte tam tikslui numatyta dešimt kartų didesnė suma – per 200 tūkst. Eur.

Tokią žinią Pakruojo rajono savivaldybėje trečiadienį susirinkusiems daugiabučių namų gyventojams perdavė Savivaldybės vadovai bei administracijos specialistai. „Ši programa, kai prie kiemų tvarkymo darbų savivaldybė prisideda iki 80 proc. lėšų, puiki galimybė ne tik pasigražinti gyvenamąją aplinką, bet ir kartu išspręsti daugelį problemų“,– susitikime kalbėjo meras Saulius Margis.

Viršelio nuotraukoje - Pasak mero S. Margio, ši programa - puikus įrankis siekiant bendrų tikslų

Pernai sutvarkytų kiemų gyventojai  prie remonto prisidėjo 20 proc. vertės įnašais.  

Tvarkos aprašas
Programa įgyvendinama vadovaujantis 2021 m. vasario 25 d. Pakruojo rajono savivaldybės tarybos sprendimu Nr. T– 49 patvirtintu tvarkos aprašu „Dėl daugiabučių gyvenamųjų namų kiemų dangų remonto, dalyvaujant fiziniams ir (ar) juridiniams asmenims, organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“. „Bet pirmiausia gyventojai privalo patys susirinkti ir nuspręsti, kad sutinka prie darbų prisidėti savo lėšomis. Tam pritarus didžiajai turto savininkų daliai, reikia pateikti prašymą – visa tai galima rasti minėtame rajono tarybos sprendimu patvirtintame tvarkos apraše su priedais“, – susirinkusius informavo administracijos direktorė Ilona Gelažnikienė. Taigi daugiabučių namų bendrija, norėdama gauti dalinį finansavimą, turi pateikti prašymą Savivaldybei. Prie jo reikia pridėti paraišką pateikusio asmens teisės aktų nustatyta tvarka išduotą įgaliojimą atstovauti daugiabučiam namui, numatomų atlikti darbų apimtis, objekto schemą, matmenis bei planuojamo remontuoti objekto nuotraukas (fotofiksaciją).

Spręs specialiai sudaryta komisija
Kvietimas teikti prašymus bus paskelbtas vasario 1 d.  Pasibaigus prašymų priėmimo laikui (60 kalendorinių dienų), administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta komisija  per 20 darbo dienų  įvertins paraiškas ir pateiks Savivaldybės administracijos direktoriui išvadą (išvada įforminama protokolu) dėl paraiškų įtraukimo į planuojamų remontuoti objektų sąrašą eiliškumo tvarka pagal surinktų balų skaičių. O jei keli projektai surinks vienodai balų, eiliškumas bus nustatomas pagal paraiškos pateikimo datą. Didžiausia dalis balų – penkiasdešimt – suteikiama už gyventojų indėlį – kuo didesniu procentu bus prisidedama prie darbų apmokėjimo, tuo aukštesnis bus vertinimo balas. Kitas kriterijus, kurio lyginamasis svoris yra 30 balų , projekto nauda Pakruojo rajono socialinei gerovei. Vertinama daugiabučių gyvenamųjų namų kiemų danga, kuri eismo dalyvius tiesiogiai ves prie visuomeninių objektų, kitų daugiabučių gyvenamųjų namų kiemų. Dvidešimt balų sudaro paties kiemo būklės vertinimas: gera – 2 balai, patenkinama – 5 balai, bloga – 10 balų, labai bloga – 20 balų. „Suskaičiavus balus, sudaroma projektų pirmumo lentelė. Apskaičiavus kiekvieno namo kiemo tvarkymo darbų sąmatą ir ją aptarus su gyventojais, gyventojai ar jų atstovai bus kviečiami pasirašyti sutartis. Pareiškėjas per dešimt darbo dienų nuo Sutarties sudarymo datos turės pervesti projektui skirtas lėšas į Savivaldybės administracijos sąskaitą. Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka atlikus rangos darbų pirkimą, bus tikslinama projektui įgyvendinti skiriamų lėšų suma abiem šalims pasirašant papildomą susitarimą. Užbaigus projekto darbus, nepanaudotas pareiškėjo lėšas (jei jų bus) Savivaldybės administracija per trisdešimt kalendorinių dienų grąžins pareiškėjui“,– nuosekliai procesą pristatė Strateginės plėtros ir statybos skyriaus vedėjas Gintaras Makauskas.  

Dalyvavo ir administratoriai
Susitikime dalyvavo ir daugiabučių namų administratoriai – UAB „Pakruojo komunalininkas“ ir VšĮ „Valdresta“. Jų prašyta perduoti informaciją daugiabučių namų gyventojams ir paskatinti dalyvauti programoje. Tiek Savivaldybės vadovai, tiek specialistai ragino gyventojus klausti, konsultuotis ir žadėjo visokeriopą pagalbą, nes kiekvienas atvejis yra unikalus.

Kultūros, paveldosaugos ir viešųjų ryšių skyriaus informacija
R. Budrienės nuotraukos