*ornament*

Paieška

Pakruojo rajono
savivaldybė

Aktuali informacija grįžtantiems į Pakruojo rajoną

Informacija grįžtantiems į Lietuvą

Užsienio reikalų ministerija teikia konsultacijas svarstantiems apie grįžimą, planuojantiems ar jau grįžusiems iš užsienio Lietuvos piliečiams.
Visą aktualią su grįžimu susijusią informaciją galite rasti internetinėje svetainėje www.griztu.lt ar kreipdamiesi telefonu +370 5 2525 001 ar el. paštu griztu@urm.lt.

Civilinės būklės registravimas

Lietuvos Respublikos piliečiai privalo pranešti civilinės metrikacijos įstaigai apie užsienio valstybėse įregistruotus ar patvirtintus savo civilinės būklės aktus (gimimo, santuokos, vardo ar pavardė keitimo, mirties faktus ir pan.) ir paprašyti įtraukti juos į apskaitą.
Civilinės būklės aktus į apskaitą Lietuvoje galite įtraukti internetu, prisijungus prie Elektroninių valdžios vartų portalo ar per „Registrų centro“ svetainę, arba atvykus į savivaldybės Teisės ir civilinės metrikacijos skyrių. https://www.pakruojis.lt/savivalda/struktura-ir-kontaktine-informacija/59/teises-ir-civilines-metrikacijos-skyrius/d20
Pasirūpinti civilinės būklės aktų registravimu galite prieš išvykstant iš užsienio valstybės, kreipiantis į artimiausią LR diplomatinę atstovybę, kurios kontaktus galite rasti LR užsienio reikalų ministerijos svetainėje.
Atkreipkite dėmesį, jog iš užsienio institucijų gautus dokumentus gali reikėti legalizuoti arba patvirtinti žyma Apostille. Daugiau informacijos apie dokumentų legalizavimą galite rasti LR užsienio reikalų ministerijos svetainėje

Gyvenamosios vietos deklaravimas

LR piliečiai grįžę iš užsienio per 30 d. turi deklaruoti savo gyvenamąją vietą. Tai galite padaryti atvykus į deklaravimo įstaigą – seniūniją ar savivaldybę (ten, kur seniūnijos neįsteigtos), taip pat internetu prisijungus prie Elektroninių valdžios vartų portalo ar Registrų centro savitarnos.

Gyvenamosios vietos deklaravimas

Seniūnijų kontaktinė informacija

Būsto įsigijimo galimybės

Lietuvos valstybė teikia paramą jaunoms šeimos norinčioms įsigyti pirmąjį būstą regionuose. 

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija atkreipia dėmesį, kad pagal teisės aktus jauna šeima laikomi abu sutuoktiniai, kurie yra iki 36 metų, taip pat šeima, kurioje motina arba tėvas, globėjas (rūpintojas) vieni augina vieną ar daugiau vaikų arba (ir) augina vaiką (vaikus), kuriam (kuriems) nustatyta nuolatinė globa (rūpyba), ir yra iki 36 metų amžiaus.
Padidėjus šeimai galima kreiptis dėl papildomos subsidijos, tačiau kreipimosi metu šeima turi atitikti jaunos šeimos apibrėžimą, tai yra sutuoktiniai arba vienas vaikus auginantis asmuo negali būti vyresni nei 36-erių. Kai šeimoje, gavusioje finansinę paskatą, gimsta trečias arba daugiau vaikų, dėl papildomos subsidijos jie gali kreiptis iki 40 metų (įskaitytinai).
Daugiau informacijos apie paramą jaunoms šeimoms įsigyti pirmąjį būstą regionuose galite rasti Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos svetainėje.

Finansinė paskata pirmajam būstui įsigyti
Solveiga Naglienė
Vyr. specialistė
(8 421) 61 699   
[email protected]; turtas@pakruojis.lt

Registracija į ikimokyklinės ugdymo įstaigas ir mokyklas

Grįždami su vaikais, iš anksto pasidomėkite, kokią ugdymo įstaigą jie galėtų lankyti. Rekomenduojame kreiptis į pasirinktą mokyklą tiesiogiai. Su įstaigos atstovais aptarkite adaptacijos klausimus bei pateikite prašymą stoti į eilę mokytis (internetu arba mokykloje). Taip pat, visada galite kreiptis į pasirinktos savivaldybės švietimo skyriaus darbuotojus, kurie galės pakonsultuoti ir padėti surasti reikiamą informaciją.
Iš užsienio grįžtantiems vaikams numatyta pagalba: didesnis finansavimas, individualizuota pagalba integruojantis, išlyginamosios klasės, papildomos lietuvių k. pamokos ir pan.

Švietimo skyrius
Irena Mažulienė
Vedėja
(8 421) 61 490;  8 612 92536
[email protected]; svietimas@pakruojis.lt
Pakruojo rajono ugdymo įstaigos 

Darbo galimybės ir paieška

Grįžus į Lietuvą ir deklaravus gyvenamąją vietą siūloma kreiptis ir registruotis į Užimtumo tarnyba.

Užimtumo tarnyba konsultuoja darbo paieškos, įdarbinimo, profesijos įgijimo, persikvalifikavimo klausimais, prireikus skiria finansinę paramą – profesijai įgyti, darbo įgūdžiams tobulinti ar naujoms darbo vietoms steigti.

Iš užsienio grįžę aukštos kvalifikacijos (biotechnologijų, inžinerijos, informacinių technologijų, fizinių mokslų)  darbuotojai gali pretenduoti į atvykimo išmoką. Siekiant padėti darbdaviams pritraukti iš Lietuvos išvykusius aukštos kvalifikacijos specialistus ir bent iš dalies jiems kompensuoti patirtas grįžimo ar persikėlimo į Lietuvą išlaidas, valstybė gali skirti atvykimo išmoką iš užsienio atvykusiems darbuotojams ir juos pasikvietusiems darbdaviams. Atvykimo išmokai gauti reikia atitikti numatytas sąlygas, kurias galite rasti Užimtumo tarnybos svetainėje.

Darbo ieškantiems aukštos kvalifikacijos darbuotojams įsidarbinti padeda Aukštos kvalifikacijos atrankų kompetencijų centras (el. p. akatrankos@uzt.lt), kuris ieško darbdaviams tinkamos kvalifikacijos darbuotojų.

Užsienyje dirbę ir į Lietuvą grįžę asmenys gali pretenduoti į nedarbo išmoką Lietuvoje, jeigu  kitoje valstybėje sukaupė reikalingą nedarbo draudimo stažą. Prieš grįžtant iš Europos Sąjungos ir Europos ekonominės erdvės valstybių rekomenduojame pasirūpinti PD U1 forma, kuri nurodo nedarbo draudimo laikotarpius kitoje valstybėje.

Užimtumo tarnyba teikia informacija telefonu 1883 arba +370 5 250 0883 ir Klientų aptarnavimo skyriuose. Kiekvienos savivaldybės Užimtumo tarnybos skyriuose dirba specialistai, kurie konsultuoja iš užsienio į Lietuvą grįžusius asmenis.

®    Užimtumo tarnybos Pakruojo skyrių galite rasti adresu Vytauto Didžiojo g. 94, Pakruojis, 83162 Pakruojo r. sav.

Teisinė informacija

Teisinė pagalba

Pirminė tisinė pagalba

Antrinė teisinė pagalba

Valstybės garantuojamos pirminės teisinės pagalbos teikimas 

Teisės ir civilinės metrikacijos skyrius

Jovita Kirdeikienė
Vedėja
(8 421) 69 087   
jovita.kirdeikiene@pakruojis.lt

Socialinė parama

Informacija apie socialinę paramą 

Socialinės rūpybos skyrius

Daiva Rutkevičienė
Vedėja
(8 421) 69 074; 8 687 21 005
[email protected]@pakruojis.lt

Verslo kūrimo galimybės

Iš užsienio grįžtantys Lietuvos piliečiai ir jų šeimų nariai kviečiami kurti verslą ir steigti darbo vietas Lietuvoje.

Visapusišką pagalbą verslui visais jo vystymosi etapais – dar tik galvojantiems apie verslą, kuriantiems verslą, auginantiems verslą ar jau turintiems brandų verslą klientams – teikia Inovacijų agentūra.

Inovacijų agentūra kviečia pasinaudoti Verslininko kortelės platforma. Tai „vieno langelio“ principu veikianti platforma, kurioje prieinamos populiariausios verslui el. paslaugos, verslo pradžiai ir plėtrai skirti el. įrankiai, matoma personalizuota konkretaus verslo informacija, o iškilus poreikiui yra galimybė patogiai konsultuotis.  Norint patekti į verslininko kortelės platformą, reikia prisijungti prie elektroninių valdžios vartų.

Siekiant skatinti verslumą valstybė skiria vienerių metų pelno mokesčio atostogas veiklą pradedančioms smulkioms įmonėms, pirmaisiais veiklos metais atleidžiant jas nuo pelno mokesčio.

Užimtumo tarnyba kelis kartus per metus kviečia teikti paraiškas naujo verslo kūrimo paramai gauti. Finansuojami projektai, kurie padės įgyvendinti skaitmeninės ir žaliosios transformacijos tikslus ir skatins žiedinę ekonomiką. Daugiau informacijos galite rasti Užimtumo tarnybos svetainėje bei konsultuojantis telefonais 1883 arba +370 5 250 0883 ir Klientų aptarnavimo skyriuose.

®    Paramą iš Programos lėšų, skirtų smulkiajam ir vidutiniam verslui remti, gali gauti smulkiojo ir vidutinio verslo subjektai (toliau – SVV) – labai maža įmonė, maža įmonė ar vidutinė įmonė, atitinkanti Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 3 straipsnyje nustatytas sąlygas, ar verslininkas, atitinkantis Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 4 straipsnyje nustatytas sąlygas.

Smulkaus ir vidutinio verslo rėmimas

Viktorija Gaspariūnaitė
Mero patarėja
8 675 06 553
viktorija.gaspariunaite@pakruojis.lt

Sveikatos apsauga

Asmenys Lietuvoje deklaravę gyvenamąją vietą turi mokėti privalomojo draudimo įmokas (PSD), nepriklausomai ar sveikatos priežiūros paslaugomis naudojasi valstybės finansuojamoje ar privačioje įstaigoje. Samdomų darbuotojų ar dirbančiųjų pagal autorines sutartis darbuotojų įmokas apmoka darbdavys (iš darbuotojo atlyginimo), o už gyventojus, kurie priklauso socialiai jautrioms grupėms (pavyzdžiui, moksleiviai ir dieninių studijų studentai, Užimtumo tarnyboje registruoti bedarbiai, vienas iš tėvų, auginantis vaiką iki 8 m. arba bent du nepilnamečius vaikus, taip pat asmenys, gaunantys bet kokios rūšies pensiją ir kt.), PSD įmokas sumoka valstybė. Sąrašą asmenų, kurie yra draudžiami valstybės lėšomis galite rasti Valstybinės ligonių kasos svetainėje.

Jeigu grįžę į Lietuvą kurį laiką nedirbsite ir nebūsite draudžiamas valstybės lėšomis, PSD įmokas reikės mokėti savarankiškai. Daugiau informacijos apie savarankišką PSD įmokų mokėjimą galite rasti „Sodros“ svetainėje.

Deklaravus gyvenamąją vietą Lietuvoje ir pasirūpinus PSD įmokomis, galite asmeniškai pasirinkti sveikatos priežiūros įstaigą ir šeimos gydytoją. Svarbu pasidomėti, ar pasirinkta įstaiga yra pasirašiusi sutartį su teritorine ligonių kasa, nes tik tokiu atveju suteiktos paslaugos yra apmokamos iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto.

 


 

Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerija, atliekanti diasporos politikos koordinavimo funkciją, sausio 2 dieną specialioje interneto svetainėje, telefonu ir elektroniniu paštu pradėjo teikti informaciją grįžtantiems, atvykstantiems ar svarstantiems apie grįžimą Lietuvos diasporos atstovams.

Vieno langelio principu konsultuojama svarbiausiais su grįžimu ar atvykimu į Lietuvą gyventi, studijuoti, dirbti susijusiais, verslo kūrimo, socialinės paramos, sveikatos apsaugos ir kitais aktualiais klausimais. Informacija grįžtantiems, atvykstantiems ar svarstantiems apie grįžimą pasiekiama pereinamuoju laikotarpiu veikiančioje internetinėje svetainėje adresu www.griztu.lt, konsultacijos taip pat teikiamos el. paštu griztu@urm.lt ir tel. + 370 5 2525 001.